Charakteristika školního vzdělávacího programu
Zaměření školy
Po provedené analýze podmínek školy, možností a potřeb žáků a požadavků rodičů bylo zaměření školy vyjádřeno v podobě těchto vzdělávacích priorit:
Škola je zaměřena na:
- Rozvoj komunikačních dovedností žáků:
- a. v mateřském jazyce
- b. v cizím jazyce
- c. v informačních a komunikačních technologiích
- d. v sociálních vztazích
- práci s výpočetní a komunikační technikou
- environmentální výchovu
- sportovní výchovu
- výuku anglického jazyka od 2. ročníku
- vytváření podmínek pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (žáci s VPU, talentovaní žáci, žáci s různým druhem postižení)
- spolupráci s mateřskou školou
- spolupráci se spádovými obcemi
Co chceme, kam směřujeme:
Chceme
ad 1.
- - se zaměřit na činnostní učení se zaměřením na praxi
- - vést žáky k dodržování stanovených pravidel, zejména pravidel školního řádu
- - vést žáky k týmové práci, k vzájemné pomoci, sounáležitosti a vzájemnému respektu (skupinové, projektové vyučování)
ad 2.
- - vést žáky k využívání komunikačních a informačních technologií, podporovat zavádění a využívání výpočetní techniky do všech předmětů, podporovat výuku na počítačích a jejich využívání
ad 3.
- - pokračovat v aktivní účasti žáků na ochraně a utváření životního prostředí
ad 4.
- - preferovat sportovní výchovu, vést žáky ke zdravému životnímu stylu
ad 5.
- - posílit výuku cizích jazyků
ad 6.
- - stejnou péči věnovat všem žákům, klást důraz na všeobecné a rovné vzdělání pro všechny, neboť pro úspěšný rozvoj dítěte má velký význam život v populačně přirozené skupině
- - provádět rozumnou integraci dětí zaostávajících, či jinak postižených přímo ve třídách základní školy s ostatními dětmi a především využít odborných znalostí a zkušeností pracovnic aprobovaných v oboru speciální pedagogika
- - se zaměřovat na žáky nadané, vytvořit jim podmínky pro jejich rozvoj a tím omezit jejich přechod na jiné školy
ad 7.
- - dále rozvíjet spolupráci s naší mateřskou školou Sluníčko a navazovat na její ŠVP tak, abychom dětem usnadnili přechod na naši základní školu
ad 8.
- - rozvíjet spolupráci s okolními malotřídními školami tak, abychom jejich dětem usnadnili přechod na naši základní školu